Smyčcové nástroje
Hrou na smyčcové nástroje rozvíjejí žáci nejen všechny složky svých hudebních a motorických schopností, ale zároveň objevují nové podněty pro tvořivost a osobitost, obohacují své citové vnímání, estetické cítění a vytváří si smysl pro styl. Čím dříve se začne se soustavnou výukou dítěte na smyčcový nástroj, tím větší je naděje, že se u žáka vypěstují dostatečně silné morálně volní vlastnosti, které mu umožní získat potřebné technicko-muzikální návyky a vytrvat ve studiu po celý vzdělávací cyklus.
Souborová hra
Výuka je organizovaná individuálně se snahou co nejdříve zařadit děti do souborové hry („společně to jde lépe“). Všichni žáci jsou tak zapojeni během celého studia ve výuce nejen sólové ale i kolektivní interpretace, což velmi přispívá k růstu hudebnosti žáků. Při souborové hře se žáci učí vnímat i hru partnerů, vzájemně se přizpůsobovat, harmonicky vylaďovat a hrát z listu, čímž vzniká nejen podvědomé uspokojení z hudby, ale i v sólové hře mají lepší výsledky.
Pedagogové
Pod pedagogickým vedením může žák rozvinout nabyté dovednosti tak, aby se mu hudba stala celoživotní potřebou, případně aby byl schopen složit talentové zkoušky ke studiu na vyšším typu školy.
Housle:
- Mgr. Lada Bendová
- Alfons Niederle
- Bc. Radka Vernerová
- Markéta Koutská Dipl.-M
- Gabriela Barillová
- Patricie Kozlova DiS.
Kontrabas:
- Ing. Pavel Mazanec
Viola:
- Markéta Koutská Dipl.-M
- Mgr. Lada Bendová
- Gabriela Barillová
- Bc. Radka Vernerová
Violoncello:
- Kristýna Bělohlávková
- MgA. Dora Hájková
Rozvrhy hromadných předmětů
Smyčcový soubor: úterý 16.20 – 17.05
- vyučuje: Mgr. Lada Bendová
Smyčcový orchestr: středa 16.20 – 18.00
- vyučuje: Mgr. Lada Bendová